11/21/09

From Skinshead to serbanHead????

Dua tigA arI LepAs aKu aDa bacA dLm inTenet pasaL si Megat Hafiz/Max/Magskin/Max Hafiz (singer/gitaris A.C.A.B) daH BerUbah jadIK Baik..(baiKK????).diA dah tInggaL budayA2 SkiNhead yG diA bawaK ke MaLaysia hampir 13 TahuN lalu. Crita tu DalaM MASTIKA. jadIk, tanPa melEngahkan masa, aku pun p Lah beLi majalaH MASTIKA yang dh bRapa TahuN aku tak Baca dan sememangnya aKu xpeNah beli ni.

So, dLm MASTIKA tu ada la kisaH2 LanJut ApaHaL si MAX ni sudah berUbah...

Antaranya perIStiwa yg meNdeTikkan Hati dIa utK Berubah berlaku dlm tahun 2007 bila mmbeR diA ajak p Masjid n MmbeR dia Ni SudaH baCA satu AyaT yaNg sLaLu diBaca OleH NeNek sedara dia dUlu (SudaH tangkap memori la, terkeNanG dia apaHal Dia Tak IkUt jejaK2 ketuRunan dIa yg dalM suSur GaluR oRg ilmu2an)...satU laGi BiLa mmber DIa BwK baliK gMbar2 ToKOh2 iSlam yang dlM SalAh satU GamBar Tu adalAh sorg tOk gUru ada BaU2 BacAng Ngan Dia....

Then, dia nekaD la utk berubah...bUkan berUbah JadIk Ustaz SkiNhead (macm AkhiL hay Ustaz Rock pasal Dia Rockers), cuma diA dah Mula Mendalami keMbali Ilmu2 islam...


Tatu kat tGN Pun Dah Buang...



taPi, kalU ada Invitation utk THE A.C.A.B, dia maSih lagI main (walUpun dengan berjubah dan serban...haha)

Seingat aKu, aku kenal ACAB ni psL roomate aku (pak ku) dulu slalU pasg(xtau plak aku dia skinhead ke tak)...walupun aku bukan skinhead, tapi bila bukak lagu ACAB, sedap plak bila dilayan n trus Aku Layan Sampai skanG.

Dasat ACAB ni... siap ada Album tribute untk band diorg...
tapi bagus la dia dah berubah....
artis pop berubah jadik baik apa nak kisah; artis dangdut dah tukar pakai tudung, xde hal; pelakon naik haji, hek eleh; pioneer skinhead malaya dah beserban, WOW!!!...hahahaha

1 comment:

  1. hmmm nk tanye bleh??ni mastika bile ek??nk donlod je xleh nk beli. tq3 :)

    ReplyDelete