9/20/11

Lagi Bantahan Terhadap Syarikat Feri

Bantahan demi bantahan telah dilakukan bagi mendesak syarikat feri menarik balik pemansuhan diskaun harga feri untuk orang langkawi pada setiap hari cuti.

Jika aritu (17 Sept) pihak Pemuda UMNO, Puteri UMNO & Wanita UMNO mengadakan piket dihadapan jeti kuah, hari ini (20 Sept) lebih ramai turut serta dalam piket yang serupa.

Piket yang disertai Pemuda UMNO (mai ngan sebijik bas wooo...dasyat!!!) Wanita UMNO (mai ngan van Skuad Sayang mereka), Pas, Keadilan dan pelbagai individu dan juga NGO.

Tujuan mereka pastinya satu iaitu untuk menuntut penarikan semula pemansuhan harga istimewa untuk penduduk Langkawi yang dikuatkuasakan setiap kali hari cuti dan sehari sebelum.

Kan bagus kalu parti politik bergabung dalam hal camni (xtau la depa ikhlas ka dak...hahaha). Ketepikan la sebentar fahaman politik masing-masing. Asyik ngan politik ja, rakyat pun bosan. Jadilah pejuang sejati seketika, perjuangkan rakyat bukan parti.

Tapi agak hairan jugak la, dimana kaum-kaum lain dalam kumpulan yang menyertai bantahan tu (99% adalah melayu).....'kita' sajakah yang ber'ic' langkawi atau 'kita' sajakah yang kurang kemampuan untuk membeli tiket tanpa diskaun....opsss!!!

No comments:

Post a Comment